فهرست

کسب عنوان غرفه برگزیده بخش آمار و اطلاعات در همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر یمین فیروز مدیر آمار و فناوری دانشگاه از برگزیده شدن غرفه آمار این دانشگاه در همایش ملی آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر یمین فیروز ضمن تبریک روز ملی آمار به کارشناسان آمار و مدارک پزشکی، داده ها را به عنوان گنج رها شده در سازمان ها تلقی کردند که بدلیل عدم تبدیل آن به اطلاعات و دانش، نتوانسته است نقش مهم و تاثیر گذاری در تصمیم گیری  مدیران ارشد سازمان ها داشته باشد.  ایشان در خصوص اولین همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت که در تاریخ اول و دوم  آبان ماه ۱۳۹۷ به همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز همایش های رازی با محوریت های "آمار و تصمیم گیری(داده، اطلاعات و داشبوردها،خرد)، آمار و نظام جمع بندی داده ها (بهداشت، درمان، آموزش)، آمار و ساختارهای قانونی (دانشگاهی، وزارت بهداشت و ملی) و آمار و تبادل داده و اطلاعات (درون و برون بخشی، مسائل تکنیکال، فنی و اخلاقی)" در تهران برگزار گردید افزودند:

این همایش فرصتی را فراهم نمود که دانشگاههای علوم پزشکی کشور، جدیدترین دستاوردهای حوزه آمار را با برپایی غرفه در معرض دید عموم مردم و مسئولان قرار دهند و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با برپایی غرفه ای ضمن ارائه گزارش عملکرد ۴ ساله اداره امار و فناوری اطلاعات دانشگاه، پروژه های مهم و در دست اجرای دانشگاه را در قالب پوستر و بنر با حضور کارشناسان آمار دانشگاه ارائه نموده است که با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت.

در این همایش افتخار پیدا کردیم که جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان از غرفه دانشگاه بازدید بعمل آورند و با استفاده از این فرصت داشبورد مدیریتی اطلاعات بیمارستانی بیمارستان آیت اله روحانی و شهید بهشتی دانشگاه بصورت آنلاین و زنده برای وزیر محترم و هیات همراه معرفی گردید.

در حاشیه این همایش ۳ کارگاه آموزشی مهم با عناوین "گذار از نظام آمارهای سنتی به آمارهای ثبتی مبنا، آمار و ساختارهای قانونی و استانداردهای سالنامه آماری" برگزار گردید و روز پایانی همایش، با حضور دکتر تارا مدیر  محترم دفتر آمار و فناوری وزارت، ضمن جمع بندی مباحث کل کارگاهها، ، بیانیه همایش صادر گردید و در پایان از مقالات برتر، سالنامه های برتر و غرفه های برتر تقدیر گردید که در این بخش نیز افتخار این را داشتیم که بعنوان برگزیده غرفه برتر همایش معرفی گردیم.

دکتر یمین فیروز ابراز امیداوری کردند در آینده ای نزدیک با حمایت معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، نظام جامع آماری دانشگاه راه اندازی و با یکپارچه سازی داده های در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش و ... ضمن جمع آوری و ذخیره سازی مناسب داده ها، فرآیند استفاده از آنها در سطوح مختلف مدیریت سازمانی تسهیل خواهد شد.

برای مشاهده گزارش تصویری غرفه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی در همایش ملی استفاده از آمار در نظام سلامت کلیک کنید.