فهرست

برگزاری کارگاه آموزشی امنیت سایبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، کارگاه آموزشی امنیت سایبری توسط کارگروه آمار و فناوری پدافند غیرعامل دانشگاه با همکاری مجتمع فنی مازندران چهارشنبه ۹ آبان در محل EDC دانشگاه برگزار شد.

دکتر یمین فیروز مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، از همراهی و همکاری مجتمع فنی مازندران و همچنین استقبال چشمگیر کارشناسان و مسئولان واحدهای فناوری اطلاعات واحدهای تابعه دانشگاه تقدیر و تشکر کردند.

وی گفت: حوزه فناوری اطلاعات یکی از نقاط حساس و کلیدی سازمان ها تلقی می شود و اقداماتی که در چندسال اخیر در استانداردسازی اتاق سرور در امن سازی شبکه دانشگاه انجام شده، تشریح نمود.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه افزود؛ استفاده از پروتکل امنیت https و اجرای طرح جامع بک آپ سازمانی یکی از اقدامات اساسی و بسیار مهم این حوزه می باشد که گام های اولیه آن در طراحی مرکز داده دانشگاه برداشته شده است.

دکتر یمین فیروز تصریح کرد: تدوین سند امنیتی دانشگاه یکی از برنامه های مهم کارگروه آمار و فناوری پدافند غیرعامل دانشگاه می باشد که می تواند در سطوح مختلف مدیریتی و کاربران دانشگاه، مورد اجرا و استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: اجرای این سند باعث می شود تا تمامی کاربران ضمن آشنایی با تهدیدهای سایبری، از حداقل های جلوگیری از تهدیدها آشنا شده و فرآیند آن را در سیستم های خود پیاده سازی نمایند.

دکتر یمین فیروز اذعان داشت: با توکل بر خدا با همکاری کمیته پدافند غیرعامل و آموزش ضمن خدمت دانشگاه، کارگاههای این حوزه در آینده بصورت تخصصی تر مورد پیگیری و اجرا  قرار خواهد گرفت.